add

Monday, July 2, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Baby Megat dan Morsi Wins

Assalamualikum WBT dan salam sejahtera,

Wah..lamanya tak update blog ni...Dah hampir 3 bulan...Puh puh...berabuk bangat dah ni...Maaf kepada peminat-peminat bloh ni (ok budget banyak peminat le kunun)..

Hari ni rasa nak share something...dah tak larat nak buat lab sekarang..so rasa nak rest kejap.

Kekadang penat membuat lab memerlukan saya satu medium untuk mengexpresskan rasa hati. Cewah..

Banyak perkara yang berlaku sejak 3 bulan yang lalu. Apa pun nak katanya..CEPATNYA masa berlalu kan...waaaaa...sekarang dah half year of 2012...Copek boto, bak kata orang negeri sembilan...bak kata orang negeri sepuluh, esei tak tau...:)

Penutup bulan Jun sangat membahagiakan semua orang terutama buat sahabatku yang solehah iaitu 'Aishah.

'Aishah Amaran dan Zauj Megat telah dikurniakan oleh Allah mereka seorang mujahid yang sihat dan comel. Alhamdulillah. Moga mujahid inilah akan menjadi pendokong agama Islam. InsyaAllah, jom doakan.


Paling best, sebelum 'Aisyah "meletup", sempat juga ambil gambar dengan beliau. Heheheh..


Moga 'Aisyah dan Megat berbahagia dengan kurniaan cahaya mata dari Allah ini. Semoga dengan terbentuknya satu keluarga muslim ini akan menjadi titik tolak untuk membentuk lebih banyak lagi keluarga muslim di luar sana yang akhirnya dapat melahirkan masyarakat muslim...Banyak lagi tangga yang perlu dikejar...Tapi ia perlu bermula sekarang. Ya, sekarang..

Cuba tengok balik dengan kemenangan Dr Morsi di Mesir. Subhanallah...Setelah sekian lama IM bertapak di Mesir, sedikit demi sedikit melahirkan individu muslim, kemudian keluarga muslim, kemudian masyarakat muslim dan sekarang negara muslim.... Subhanallah. Kejayaan itu akhirnya tercapai..

Teringat waktu baca buku Hazadeen, teringat bila orang yang ditangkap dan di masukkan dalam penjara, mereka menayakan bilakah ISLAM akan menang...Kini terbukti ISLAM telah MENANG. dan untuk mencapai kemenangan ini bukan usaha satu dua hari sahaja...Bukan lah hanya 2-3 ribu duit dan bukan lah sedikit tenaga dan jiwa yang dikorbankan.  Perjalanan ini sumpah panjang kan...


Orang Mesir Gembira Dr Morsi Menang [image from google].


[image from google]

Ni dia Dr Morsi, pemimpin Mesir yang seorang Hafiz..Subhanallah..


Kejayaan itu pasti, namun jalan menuju kejayaan itu penuh onak dan duri.
Moga satu hari nanti Malaysia akan menjadi negara Islam yang sebenar. 
Sebelum perkara itu berlaku masih banyak lagi benda-benda penting yang perlu disusun agar kejayaan itu tercapai. 

ALLAH MUSTAAN


Mode: tengah berangan nak hantar Iman belajar kat Mesir. Ada rezeki dapat jumpa Zaujah Dr Morsi yang hebat tu. Ya Allah, makbuklan doa ku :)

~Ibu Iman~




1 comment:

add